Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с пушене 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с пушене 1,9 JTD

    Здравейте Колеги,

    Имам следният проблем, става дума за Alfa Romeo 156 1,9JTD 115 к.с.
    Колата е stock, нямам никакви чипове, има само спортна генерация ragazzon, която двата ауспуха са насочени към задната броня, катализатора също е на лице.
    Проблемът е ,че пуши доста а това се вижда, по това,че ми цапа доста задната броня.
    Колата я купих преди 2 години, и тогава също малко пушеше.
    Зимата ми блокира водната помпа и правих основен ремонт на двигателя както следва всичко се смени: водна помпа, комплект рокли и ремък,масло,зъбно колело на валовете, главата се шлайфа, гарнитура на глава, биели,клапани,гумички, гарнитура на капак.
    Като цяло много гледам колата, сложих и добавка след това карах малко по-бързо извънградско да продуха.
    Интересното беше,че един месец след ремонта колата, беше като нова не пушеше грам, вървеше много добре, не харчеше масло, не харчеше антифриз. Сега положението е следното, колата върви много добре, не харчи масло, не харчи антифриз, но пуши повече от преди ремонта.
    Бихте ли ме посъветвали как може да се оправи това и на какво може да се дължи.
    Моето предположение, майстора ми каза,че бил изчистил EГР-ра който бил много задръстен, от там колата може да се отпушила и поради спорната генерация която е ,насочена към бронята да пуши, но това не опровергава факта,че месец след ремонта не пушеше грам.
    Благодаря предварително,
    Поздрави,

  • #2
    Чак да ти цапа бронята си е сериозно пушене. Вероятно има някаква интервенция по софтуера. С такова пушене няма как да имаш DPF, щеше първи да се е запушил
    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
    Peugeot 508 RXH 02.2013

    Comment


    • #3
      Колегата е написал че има катализатор ,а не ДПФ
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

      Comment


      • #4
        Ако я закачи на диагностика вероятно ще разбереш къде е проблема, но така в движение може да погледнеш маркуча от турбото към интеркулера за сцепено или разхлабена скоба. Може и от ЕГР-а да пуши ако е блокирал в отворено положение.
        Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
        Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
        Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Alfa tuner Покажи съобщение
          Колегата е написал че има катализатор ,а не ДПФ
          Няма да влизам в дискусията колко хора правят разлика между катализатор и DPF, как работят двете неща и колко полза би имало от тях в дизел и бензин. Да приемем че ако има зацапване от сажди по задната броня, това дето е в средата на ауспуха, първо се е задръстило
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
            Няма да влизам в дискусията колко хора правят разлика между катализатор и DPF, как работят двете неща и колко полза би имало от тях в дизел и бензин. Да приемем че ако има зацапване от сажди по задната броня, това дето е в средата на ауспуха, първо се е задръстило
            Искаш да кажеш, че има 1.9 115 коня, което излиза от завода с DPF!?[COLOR="Silver"]

            ---------- Post added at 08:36 ---------- Previous post was at 08:35 ----------

            Първоначално публикувано от Lazarincho Покажи съобщение
            Здравейте Колеги,

            Имам следният проблем, става дума за Alfa Romeo 156 1,9JTD 115 к.с.
            Колата е stock, нямам никакви чипове, има само спортна генерация ragazzon, която двата ауспуха са насочени към задната броня, катализатора също е на лице.
            Проблемът е ,че пуши доста а това се вижда, по това,че ми цапа доста задната броня.
            Колата я купих преди 2 години, и тогава също малко пушеше.
            Зимата ми блокира водната помпа и правих основен ремонт на двигателя както следва всичко се смени: водна помпа, комплект рокли и ремък,масло,зъбно колело на валовете, главата се шлайфа, гарнитура на глава, биели,клапани,гумички, гарнитура на капак.
            Като цяло много гледам колата, сложих и добавка след това карах малко по-бързо извънградско да продуха.
            Интересното беше,че един месец след ремонта колата, беше като нова не пушеше грам, вървеше много добре, не харчеше масло, не харчеше антифриз. Сега положението е следното, колата върви много добре, не харчи масло, не харчи антифриз, но пуши повече от преди ремонта.
            Бихте ли ме посъветвали как може да се оправи това и на какво може да се дължи.
            Моето предположение, майстора ми каза,че бил изчистил EГР-ра който бил много задръстен, от там колата може да се отпушила и поради спорната генерация която е ,насочена към бронята да пуши, но това не опровергава факта,че месец след ремонта не пушеше грам.
            Благодаря предварително,
            Поздрави,

            Провери за пукнат или не добре наместен маркуч, или свали ЕГР-а и го почисти.
            Alfa Romeo Brera 2.4JTD 260 whp

            Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp - EX

            Comment


            • #7
              Благодаря много колеги,
              Ще говоря с майстора ми да огледаме всички маркучи около турбото и ще свалим да погледнем дали ЕГР-а не е блокирал или запушен.
              Ще пиша, ако се отстрани проблема така.

              Поздрави,

              Comment


              • #8
                [QUOTE=TheTorpedo;1551235]Искаш да кажеш, че има 1.9 115 коня, което излиза от завода с DPF!?[COLOR="Silver"]

                Искам да кажа че ако сложиш катализатор на дизел без да има DPF, ползата за екологията е почти нулева. Не съм рязал такъв на Алфа но предполагам че вътре преобладават задържащи саждите, евтини елементи.
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #9
                  ЕГР-ът го затапи и също може да пуши и от лоша нафта не само от проблем по двигателя
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    А МАФ-а не играе ли роля за пушенето?
                    Ако вади грешни данни няма ли пак да има много нафта?

                    И моята от скоро я гледам, че май пуши повечко, та мислех че от него може да е проблема.
                    '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                    EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                    Comment


                    • #11
                      Когато тръгне да се скапва дебитомерът, обикновено отчетеното от него количество въздух е по-малко от реалното. Това предполага обедняване на сместа, вместо обогатяване.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment

                      Working...
                      X